MANkracht

     Mentale kracht + Voelkracht = Mankracht

Je bent goed in presteren en in doorgaan. Maar als het vanbinnen onrustig, leeg, zwaar of nutteloos blijft, los je dat niet op met nog harder werken. Voelen doet dat wel.

Voelen is geen zweverig gedoe. Voelen is namelijk een vaardigheid waarmee je kunt (h)erkennen wat je lijf je vertelt, waar het klopt en waar je over je grens gaat. Je loopt vast omdat je je voelkracht te lang hebt uitgezet.

Denken zonder voelen wordt hard en leeg. Voelen zonder denken wordt zacht en stuurloos.

Mankracht traint beide vaardigheden; je denken en je voelen. Om vervolgens te leren schakelen tussen die twee. Zodat je niet alleen volhoudt met je hoofd, maar ook leeft met je hart.

We leven in een prestatiewereld waar “niet zeiken, maar doorgaan” nog steeds de ongeschreven norm is. En vooral mannen leren zelden wat emoties je proberen te vertellen, hoe je voelt zonder je mannelijkheid te verliezen, hoe je lijf waarschuwt voordat je omvalt en hoe je kiest op basis van wat klopt.

Mankracht is nuchter. Praktisch. En precies wat je mist als je vastloopt in doorgaan.

    “Grenzen stellen begint bij grenzen leren voelen.”

      Lonneke Vromans 

    Voor wie? en wanneer niet?

    Dit is voor jou als je:

      • van buiten alles op orde hebt, maar van binnen onrust voelt;

      • harder werken als oplossing blijft kiezen;

      • altijd “aan” staat en niet meer weet waarvoor;

      • merkt dat je relatie op de automatische piloot draait;

      • sneller uitvalt tegen de mensen van wie je het meest houdt;

      • jezelf verdooft met werken, sporten, eten, drank of scrollen.

    Niet voor jou als je:

      • niet bereid bent om jezelf te confronteren;

      • vooral gelijk wil krijgen in plaats van richting te kiezen.

     

    Waarom voelen geen luxe is!

    In culturen waar presteren de norm is, lijkt voelen een risico. Het tegendeel is waar. Voelen is namelijk informatie: over je grenzen, je richting en je verantwoordelijkheid. Zonder dat kompas ga je harder, maar is het leeg en doelloos. Wie voelt wat hij wil, leidt helderder, verbindt dieper en blijft langer heel zowel thuis als op werk.

    Emoties en gevoelens hebben een functie. Voelen is de vaardigheid om die functie te gebruiken.

    USE IT, OR LOSE IT!!

    De belofte: Wat levert het op?

     

    • rust in je lijf, in plaats van continu spanning en onrust.

    • richting in je kop, in plaats van twijfelen, malen en blijven hangen.

    • gebruik van gevoel en verstand, zodat je keuzes maakt die echt kloppen voor jou.

    • duidelijker en steviger grenzen stellen zonder harder te worden.

    • minder snel ontploffen en beter snapt wat er onder je irritatie en boosheid zit.

    • aanwezig zijn thuis, in plaats van alleen fysiek op de bank te zitten.

    • sterkere en eerlijkere relaties met je partner, kids, vrienden en collega’s.

    • overhouden van meer energie, omdat je leeft ipv overleeft.

      Minder ruis. Meer daadkracht. Mankracht.

      Een vrouw voor mannen.

      Waarom Lonneke?

      Omdat je soms precies niet meer van hetzelfde nodig hebt.

      Ik ben bijna twintig jaar politievrouw geweest. Ik ken de wereld van harde werkers, grappen en grollen, “niet zeiken maar doen”, loyaliteit en onder de oppervlakte is er meer pijn dan je ooit laat zien. Ik heb gewerkt met geweld, zeden, PTSS, scheidingen, verlies, schaamte en woede. Dus nee, ik schrik niet van jouw verhaal, ook niet van het deel dat je zelf het liefst wegdrukt.

      Juist als vrouw zie ik dingen die mannen vaak missen of wegrelativeren. Ik hoor wat je niet zegt, ik zie wat je lijf wel laat zien en ik prik vrij snel door je “ik heb het onder controle” verhaal heen. Ik ben direct. Maar altijd met respect en zonder je af te breken. Mannen hebben vaak geen behoefte aan medelijden, wel aan iemand die scherp en betrouwbaar is. Dat ben ik.

      Voelen is mooi, maar jij wil weten: wat moet ik ermee? Ik help je om van “ik voel iets maar heb geen idee” naar concrete keuzes en gedrag te gaan. Dat is precies waar mijn methode op gebouwd is.

      Het taboe dat ik doorbreek:

      Voelen is niet soft!!

      Voelen is een vaardigheid. Emoties en gevoelens zijn signalen en het heeft een functie: dit is mijn grens, hier klopt het en hier gaat het mis. Als je die signalen negeert, bereik je misschien veel, maar voelt het als leegte als je er bent. Daarom leer ik je het waarom van voelen en hoe je die vaardigheid kan vergroten. Voelen vraagt om gevoeld te worden, niet om begrepen te worden met je hoofd. En precies daar gaat het meestal mis: je blijft hangen in het analyseren van wat je voelt en probeert dat wat niet fijn voelt te fixen met nog harder werken of piekeren. Waardoor je hoofd en lijf niet meer stil staat.

      Hoe werk ik?

      Mijn methode in stappen:

      STOPpen

      Hoofdstand

      Eruit met de ruis. Pauze en uit je denkstand. Wacht even, wat gebeurt er? Je gebruikt je hoofd hier om te reflecteren op je denken en je gedrag en of dat in lijn is met hoe je het wil en waar je voor staat. Je leert je automatische piloot doorbreken en ziet eerlijk waar je vastloopt. Na deze stap ben je bewust van wat er aan jou trekt en jou belemmert.

      Voelen

      Voelstand

      Grenzen en wensen. Naar de voelstand. Waar voel ik wat er aan me trekt in mijn lijf? Hier ga je je lichaam inzetten om de signalen van je lijf en je emoties te (h)erkennen zonder weg te drukken. In plaats van nadenken over wat je moet doen, ga je ervaren wat er speelt. Je leert welke functies die emoties hebben en welke behoefte daaronder zit. Hier zit je echte kracht. Na deze stap weet beter wat je wil.

      Denken

      Denkstand

      Keuzes maken. Naar de actiestand: Wat is nu helpend? Welke mogelijkheden zijn er? Hier ga je logisch nadenken en kiezen welke route je gaat nemen om te bewegen in de richting van wat jij wil. Na deze stap heb je een richting en een route.

      DOEn

      Actiestand

      Plan maken. Naar de actiestand: Wat is mijn eerste stap? Hier ga je werken aan hoe je dit plan de wereld in gaat brengen. Je gaat communiceren en in actie komen. Je blijft niet langer hangen in denken en voelen, maar je gaat je mannetje staan. Na deze laatste stap ben je begonnen te doen naar wat JIJ wil.

      Veel gestelde vragen!

      Is het een vorm van therapie?

      Nee. Het is training & coaching met lijf, taal en actie. Nuchter, praktisch en resultaatgericht.

      Moet ik ‘gevoelig’ worden?

      Nee. Je wordt duidelijk. Voelen = betere info = betere keuzes.

      Wat als ik niks voel?

      Dan beginnen we daar. Ik leer je lichamelijke signalen herkennen. Het is trainbaar.

      Gaat dit ten koste van mijn autoriteit?

      Integendeel. Echte autoriteit leunt op grenzen, eerlijkheid en verbinding. Die worden sterker.

      Kan mijn team dit aan?

      Ja. Ik werk veilig en concreet. Open, laagdrempelig en met een doel.

      “Met Lonneke kun je duidelijke afspraken maken. Ze is open, luistert naar je inbreng en maakt wel overwogen beslissingen. Ze is een fijn persoon om mee te werken. Je voelt je op je gemak bij haar”

      Deelnemer | Training

      “Mensenkennis, makkelijk benaderbaar, initiatiefrijk, leergiering, vol passie, humor en heeft oog voor het belang van de groep”

      Deelnemer | Training

      Interesse?

       Laat me weten hoe ik je kan helpen!

      Laat hier een berichtje achter.

      Liever gewoon mailen, bellen of appen, dat kan ook:
      E-mail: info@lonnekevromans.nl
      Telefoon: +31 6 81025365

      Locatie: omgeving Nijmegen/Arnhem

      4 + 3 =